הכנה מוכחת לסימול עברית, עם אחוזי הצלחה גבוהים מאוד

סימול עברית
סימול עברית הנו ציון המשקף את רמת הידע והשליטה של המועמד לגיוס בשפה העברית, זאת באמצעות שני מבחנים:
1. מבחן דיבור:  מבחן שביצע המועמד בשיחה טלפונית טרום יום המיונים או בלשכת הגיוס בתחנת אימות הנתונים (התחנה הראשונה עבור המעומדים לגיוס). בתחנה זו תשוחחו עם מאבחנת פסיכוטכנית שתפקידה לגבות מכם פרטים אישיים ולבחון את רמת שליטתכם בשפה העברית באמצעות 3 מבחנים :

  • הבעה בעל פה (דיבור): בחלק זה יתבקש המועמד לגיוס לדבר על נושא מסוים. הנושאים הם כלליים (למשל "האם אתה בעד עונש קולקטיבי או לא"), כאשר המועמד לגיוס יתבקש לשלב בתשובתו 5 מילים מתוך רשימת מילים שיקבל. כמו כן, על מנת להקשות עליך תתבקש לא להטות חלק מהמילים ברשימה שתקבל.

  • קריאה: בחלק זה יתבקש המועמד לגיוס להקריא מספר משפטים בקול רם ולהסביר את משמעות המשפט באופן כללי ואת פירושן של מילים נבחרות מתוכו.

  • הבעה בכתב: בחלק זה יתבקש המועמד לגיוס לכתוב דעתו על נושא מסוים. הנושאים הם כלליים (למשל "האם אתה בעד עונש קולקטיבי או לא"), כאשר המועמד לגיוס יתבקש לשלב בתשובתו 5 מילים מתוך רשימת מילים שיקבל.

2. מבחן הבנת הנקרא (ממוחשב כחלק ממבחני הדפ"ר): פרק זה מכיל טקסטים שונים עם שאלות הבנה והיסק. (לא נכלל בציון הדפ"ר אלא מחושב לסימול העברית ומהווה 25% מהציון בעברית).

חשיבות סימול עברית :
  • סימול עברית יחד עם נתונים נוספים (כגון: פרופיל רפואי), ישפיע על קבלת זימון למיון ליחידות מובחרות.

ציוני המבחן:
בתום יום המיונים שיערך בלשכת הגיוס יקבע ציון סימול עברית. תוצאות המבחנים ניתנות בציון תקן בטווח של 5-8 אשר נקבע על-פי רמת ההצלחה במבחנים ובשיחה עם המאבחנת.

לכניסה למבחן לדוגמה נא להיכנס לקישור הבא:מבחן לדוגמה

לבירור אודות ההדרכות וההכנות נא להיכנס לקישור הבא: הַהֲכָנוֹת שֶׁלָּנוּ

לבירור נוסף נא להיכנס לאתר מיט"ב בקישור הבא: אתר מתגייסים
סִמּוּל עִבְרִית imageסִמּוּל עִבְרִית image